Treći regionalni Supply Chain Forum za sve profesionalce u oblasti lanca snabdevanja predstavljaće izvanrednu priliku za umrežavanje, unapređenje znanja i razmenu iskustava i primera dobre prakse. Centralna tema foruma “Kupac je u fokusu” predstavlja kontekst u kome će se kroz interaktivne panel diskusije dati odgovori na aktuelna pitanja iz oblasti lanca snabdevanja, a jedna od njih će obraditi i temu elastičnih operacija (Resilience Operation). O njoj, ali i onome što nas očekuje na predstojećem događaju, sa nama je razgovarao Goran Popović, COO u kompaniji Bambi.
Sve kompanije imaju politiku koja reguliše način na koji posluju. U tradicionalnom pogledu, “sistem orijentisan na korisnika” suprotstavljen je “sistemu koji je orijentisan na operacije”. Kako Vama danas to izgleda?
Uspešne kompanije su pronašle svoju svrhu postojanja, odnosno zašto postoje i kakvu to vrednost stvaraju za kupca i krajnjeg korisnika. Mnogo je sjajnih primera od globalnih do lokalnih kompanija. Važno je da one nisu zaboravile ni da se pozabave svojim operacijama i troškovima. Nijedan od ova dva ekstrema nije dobar. Neophodno je naći pravi balans. Sistemski. Struktuirano, a da pritom ne dođe do urušavanja kreativnosti, inovativnosti i konačno zadovoljstva kupaca i korisnika. Danas često vidim ova dva pristupa suprostavljena. Verujem i znam da između njih postoji veznik “i” a ne “ili” .
Učesnici ovogodišnjeg foruma imaće priliku da čuju više o elastičnim operacijama (resilent operation). Možete li nam reći nešto više o ovoj temi i na koji način je ona povezana sa glavnom temom “Kupac je u fokusu”?
Ako znamo zašto postojimo i koju to vrednost za naše kupce stvaramo, sledeći korak je da napravimo održive operacije (Supply Chain) koji nam to i obezbeđuje. A to kako mi vidimo kroz model elastičnih operacija (Resilience Operation). Validirajući iskustva i učenja iz aktuelnih kriznih situacija i analize rizika u budućnosti, neophodno je ta znanja ugraditi u nove poslovne modele (procese). Operacija. Promena okruženja i tržišta se već desila, kao i želje i navike kupaca/potrošača. Samim tim, neophodno je i prilagođavanje lanaca snabdevanja novim okolnostima. Ali to ne treba da se dešava na stihijski način, već proaktivno, sistemski.
Trenutno smo u fazi u kojoj je poslovni (ne)uspeh kompanija ograničen mogućnošću lanaca snabdevanja da obezbede kontinuitet snabdevanja određenom sirovinom, materijalom ili uslugom. Na ovom forumu, želimo da pokušamo da damo okvire u kojima vidimo razvoj elastičnih operacija, otpornih na nove izazove koji nas očekuju – a da zadovoljstvo kupaca ostane u fokusu.