Jedan od panela na predstojećem Regionalnom Supply Chain forumu će se baviti temom „Da li (ne) znamo sta čini kupca/klijenta zadovoljnim?“, a svi prisutni će imati priliku da saznaju više o ključnim izazovima sa kojima se u ovoj kompleksnoj oblasti srećemo, kao i o načinima na koje je neophodno da pristupimo kako digitalnoj transformaciji, tako i trendovima koji će obeležiti blisku budućnost.
Više o tome, razgovarali smo sa Milanom Pasulom, Menadžerom logistike za južna tržišta Centralne Evrope u kompaniji PepsiCo, koji će ujedno biti i jedan od panelista.
U kojoj meri nam digitalizacija omogućava da unapredimo zadovoljstvo naših klijenata i da li se uloga „ljudskog faktora“ menja sa razvojem i prihvatanjem tehnologija.
Budućnost servisiranja klijenata/kupaca sve više će biti vođena tehnološkim inovacijama. Jedan od izozava koji se često dešava je da kompanije ’promaše’ cilj kada pokušavaju prebrzo da krenu u transformaciju sa previše tehnologije, što na kraju dovodi do nezadovoljstva korisnika umesto do njihovog ushićenja.
Očekivanja kupaca po pitanju ’šta definiše dobro iskustvo’ ostala su prilično dosledna tokom vremena, ali se pristup u pružanju tog iskustva menja. U međuvremenu, napredne tehnologije, uglavnom vođene veštačkom inteligencijom, analitikom i automatizacijom, pomogle su kompanijama da se opreme novim tehnikama za povećanje zadovoljstva i lojalnosti kupaca.
’Ljudski faktor’ i dalje igra glavnu ulogu, pre svega kao nešto što odlučuje koje će tehnike, gde i ka kome biti primenjene, i, kao najbitnije, ZAŠTO će biti primenjene, a nove tehnologije su tu da nam pomognu u tome, a ne i da nas zamene.
Odnosi sa kupcima svakako spadaju u jednu od oblasti koja se konstantno inovira. O značaju njihovog adekvatnog uspostavljanja, ali i vrednostima koje donose, govorićete na ovogodišnjem Forumu. Šta je to što u okviru ove teme učesnici mogu očekivati?
Oblast upravljanja odnosima sa kupcima predstavlja nepresušan izvor novih saznanja i neprestano se inovira, s obzirom da je jedan od strateških alata kako napraviti i obezbediti konkurentsku prednost. Na ovogodišnjem Forumu razgovaraćemo pre svega koji su trenutni izazovi i iskustva po pitanju kompleksnih odnosa između dobavljača, prodavca i proizvođača usled poremećaja na tržistu sirovina, radne snage i cena. Takođe, nezaobilazna tema biće digitalna transformacija koja se u sve većoj meri dešava u lancu snabdevanja i pitanje da li nam ’otključavanje’ velikog broja podataka pomaže u radu ili nas udaljava od korisnika, kao i koji su budući trendovi na koje već danas trebamo da odgovorimo.