Naredna SUPLS radionica na temu odnosa sa kupcima, održaće se 20. septembra u Magliću, a tom prilikom njen domaćin će biti kompanija PepsiCo. Ovo će biti još jedan povod za okupljanje brojnih profesionalaca iz različitih oblasti lanca snabdevanja, pri čemu će poseban fokus biti stavljen na interaktivnost i razmenu znanja i iskustva među učesnicima. Dok sa nestrpljenjem očekujemo susret, sa nama razgovara Sonja Radak Stanić, West Balkans Sales Development and Capability Manager u kompaniji PepsiCo.
Poštovana Sonja, šta je to što čini uspešnu saradnju dobavljača i kupaca?
Krajnji potrošač je naš zajednički šef. Kupac i dobavljač moraju raditi zajedno kako bi kreirali dodatnu vrednost upravo za krajnjeg potrošača. Zbog toga je neophodno da kompanije razumeju da bez naših klijenata/kupaca, nećemo ostvariti najbolji kvalitet usluge. Uspeh u tome zavisi od spremnosti obe strane da razumeju pre svega potrošača, a zatim kategoriju i tržište. Dodatni zadatak za nas, dobavljače, jeste da razumemo i potrebe naših kupaca, njihove strategije i ciljeve. Potrebno je promeniti saradnju sa razmene dobara na stratešku prodaju, sa prodaje proizvoda na prodaju rešenja i koncepta. Time se stvara strateška i dugoročna saradnja.
Koliko je kontinuirano učenje važno za razvoj ove oblasti?
Izuzetno je važno da svi učesnici procesa razumeju prednosti koje proces pruža. Još uvek je dosta široko rasprostranjen stav da Joint Business Planning predstavlja dodatno angažovanje i resurse, mimo već postojećih poslova. Međutim, zajednično kreiranje vrednosti za krajnjeg potrošača je upravo ono što radimo svaki dan. Suština je da to radimo na pravi način, sa jasnim ciljevima, informacijama, implikacijama i merilima. Kontinuirana edukacija, obuka i sistematsko uvođenje procesa je ključ kreiranja pravog načina razmišljanja.
Zahvaljujemo se našoj sagovornici, a ukoliko želite da budete jedan od učesnika radionice, pratite naš sajt i obaveštenja. Broj mesta za učesnike je ograničen, a proces registracije će biti otvoren u toku sledeće nedelje, o čemu ćemo vas blagovremeno obavestiti. Radujemo se predstojećem susretu!