Naredna radionica Srpskog udruženja profesionalaca u lancu snabdevanja na temu „Uloga lanca snabdevanja u portfolio inovacijama“, održaće se 28. juna u kompaniji Knjaz Miloš. Tim povodom, razgovarali smo sa gospodinom Dejanom Đorđevićem, Supply Chain direktorom kompanije i jednim od domaćina predstojećeg susreta.
Tema radionice koju ove godine vodite ima ključni značaj za kompanije koje su opredeljene ka inovacijama i razvoju vlastitog proizvodnog portfolija. S obzirom da se radi o veoma složenoj oblasti, možete li nam ukratko predstaviti neke od najčešćih izazova sa kojima se u njoj suočavamo?
Verujem da je FMCG industrija najizazovnija u pogledu portfolio inovacija. Sa jedne strane vrednost novog ili unapređenog proizvoda potvrđuje consumer imajući na raspolaganju sve veći izbor ispred police, dok sa druge strane kompanije žele da ponude best value for money, što nije nimalo jednostavno. Jedan od ključnih izazova jeste stvoriti željeni koncept proizvoda, uz dostupnu tehnologiju, a istovremeno obezbediti lean principe u samom razvoju proizvoda kao i kasnije u serijskoj produkciji kako bi opravdali best value for money za potrošača ne narušavajući finansijske principe kompanije. Poseban izazov je upravljati razvojem više portfolio inovacija istovremeno u različitim portfolio kategorijama i obezbedtiti najkraće moguće vreme ”from idea to consumer”, jer smo svedoci da su periodi lansiranja novih proizvoda sve kraći u auto industriji, IT industriji, dok je posebno dinamično okruženje FMCG industrija. Ono što danas predstavlja priliku, za par meseci je možda već stara ideja/koncept.
Jedna od ključnih prednosti radionica Srpskog udruženja profesionalaca u lancu snabdevanja svakako je i razmena iskustva među profesionalcima koji dolaze iz različitih poslovnih sistema. Koliko je kontinuirano unapređenje znanja u ovoj oblasti presudno kako bismo proširili vidike i stekli saznanja putem kojih možemo unaprediti vlastite operacije?
Kao i u svakoj oblasti, unapređenje znanja i to ne samo teorijskog već i onog praktičnog, koje je već negde provereno dalo rezultate je najvrednija vrsta znanja. Moje lično iskustvo pokazalo je da smo u određenoj oblasti više znanja i ideja vezano za određenu oblast u okviru supply chain-a prikupljali u industrijama koje nisu FMCG, te uz neznatno prilagođavanje dobijali izuzetna unapređenja. Verujem da se iskustvo iz FMCG jednako može koristiti i u drugim industrijama.
Globalni trend koji nam je postao svakodnevnica je tailor made proizvod ili prilagođen proizvod za potrošača u svim industrijama. Takav trend prati ili potpomaže tehnologija u celom lancu vrednosti koja postaje sve fleksibilnija (manje serije, manji lead time, veliki izbor varijacija, niži troškovi…), tako da upravljanje portfolio inovacijama postaje kontinuiran i vrlo kompleksan proces koji je, zavisno od industrije, možda i najbitniji sa aspekta budućeg rasta kompanije.
Sa kakvim primerima će se učesnici upoznati i šta sve mogu da očekuju tokom radionice?
Svi oni koji sa nama budu bili na radionici mogu očekivati primere iz Knjaz Miloš prakse, koji će ukazati kako neku ideju pretvaramo u proizvod, odnosno koncept koji predstavlja vrednost za krajnjeg potrošača, koji je to pristup odnosno alat pomoću kojeg pratimo svaku fazu u procesu razvoja proizvoda, koliko je bitna cross funkcionalna saradnja odnosno organizacija u stvaranju novog proizvoda kao i koliko je bitna komunikacija odnosno obostrano razumevanje između marketing i supply chain funkcije tj organizacije.
Zahvaljujemo se našem sagovorniku na zanimljivom razgovoru i pozivamo vas da budete deo predstojeće radionice. Detaljne informacije o programu i načinu prijave objavićemo uskoro, a vas do tada pozivamo da rezervišete 28. jun i pripremite se za još jedan produktivan i dinamičan susret.