SUPLS INTERVJU: U lancu snabdevanja učimo ceo život

Ovogodišnji regionalni Supply Chain Forum održaće se 27. marta u hotelu Crown Plaza Beograd i predstavljaće jedinstvenu priliku za proširenje znanja ali i prepoznavanje potencijala za unapređenje prakse u oblasti lanca snabdevanja.

O aktuelnim pitanjima iz struke, ali i onome što nas očekuje na predstojećem događaju, razgovarali smo sa Draganom Škrbić, dipl.ing. mašinstva, EMBA  i MC ISC  menadžmenta koja već više od 20 godina aktivno radi u oblasti lanca snabdevanja, a danas se nalazi na poziciji direktora integrisanog lanca snabdevanja u kompaniji  Carlsberg Srbija.

Svi učesnici foruma, imaće priliku da je upoznaju i saznaju više o njenom iskustvu tokom panela „Elastične operacije“, na kojem će zajedno sa drugim kolegama podeliti svoje znanje i primere dobre prakse.

Da li je kupac u fokusu?

Sada više nego ikad.  Kontinualna komunikacija i pažnja ka kupcima, potrošačima i dobavljačima obezbeđuje da prepoznate rizike i sagledate mogućnosti zajedničkog razvoja. A da biste bili dobar partner, da možete da razumete, podržite i predvidite potrebe svojih kupaca, podjednako je važno da ste vi, sami sebi, u fokusu.

Ako niste dobri sebi, niste dobri ni drugima.

Zato je jako važno da znate potrebe svog biznisa, rizike kojima su vaši lanci snabdevanja izloženi i osmislite načine na koje na njih odgovarate. Ovo je, ujedno i tema našeg panela “Elastične operacije”.

Šta su po vama ključne promene u lancu snadevanja koje su posledica dešavanja u poslednje 3 godine?

Desili su se ozbiljni poremećaji, svi smo svesni porasta cena sirovina i repromaterijala, transporta, energenata, produženih vremena nabavke praktično svega, nedostatka kadrova. Ali, na razvoj lanaca snabdevanja i odnos prema njima, ovi su poremećaji bili i povod nekim neophodnim, a dobrim promenama.

Potreba da brzo unapredimo procese, uvedemo nove tehnologije, više i bolje upoznamo i komuniciramo sa dobavljačima i sa kupcima, preispitamo network i set up u kome radimo, razvijemo kapacitete, procesne i ljudske, obezbedimo kontinuitet poslovanja nas je učinila fleksibilnijim i spremnijim da odgovorimo na sadašnje i dolazeće izazove. Silosi koji su postojali, nerazumevanje kompleksnosti i značaja lanaca snabdevanja je, mislim, značajno smanjeno, nismo više samo trošak, nego i vrednost kompanije. Jeste bolelo, ali smo danas bar malo pametniji i mnogo iskusniji.

Nabrojte tri stvari koje vam pričinjavaju posebno zadovoljstvo tokom rada u oblasti lanca snabdevanja.

Volim što je svaki dan različit, nekad to nije naročito dobar dan, ali je uvek dinamičan i poseban. Volim što radim sa timom pametnih i vrednih ljudi, mnogo su me lepih stvari naučili. Volim što lanci snabdevanja dotiču sve druge funkcije u kompanijii, što su složeni, izazovni, nikada niste u zoni komfora i učite ceo život.

Šta možemo očekivati na panelu koji ćete moderirati na Forumu 2023?

Naša tema su elastične operacije, pridružiće mi se kolege koje vode lance snabdevanja retailera, e-commerce-a, proizvodnje, distribucije i logističkih usluga. Pričaćemo da li su elastični lanci snabdevanja mogući, kako se postižu, kakva je podrška kompanija u kojima rade. Šta je potrebno raditi drugačije u organizaciji, tehnologiji i procesima da bi se postigla veća fleksibilnost i koja je to cena fleksibilnosti? Verujem da će kolege podeliti i priče o izazovima sa kojima su se susretali i načine na koje su ih rešavali.

Nadam se da će našim slušaocima biti interesantno i dovoljno inspirativno da neke od ideja primene i u svojim lancima snabdevanja.